עצמו את העיניים לרגע ודמיינו את תיק העבודות האלמותי שלכם כמעצבים – הפורטפוליו.
אז מה אתם רואים?
מן הסתם האתר יפה ומרשים, אולי אפילו בעמוד הראשון בגוגל. באתר מוצגים בגאווה הפרוייקטים הכי טובים שלכם, מייצגים אתכם בכבוד ומושכים לקוחות פוטנציאליים.
תיק עבודות אינטרנטי בעידן שלנו, הוא כבר סטנדרט בסיסי בתעשייה, כרטיס הביקור הכי חשוב שלנו. ובכל זאת, למרות כל היתרונות, מעצבים רבים לא מצליחים להגיע לארץ המובטחת. גם אם הסיבות שונות ומוצדקות, פורטפוליו – אין.
אז מהם התירוצים הכי נפוצים?
שאלנו מעצבים בקהילה שלנו – "למה עדיין אין לך אתר פורטפוליו?"
הנה התשובות שקיבלנו:
העמוס
"העומס שיש לי בסטודיו עכשיו, זה מטורף! תוסיפי לזה בית וילדים… להתחיל פרוייקט כזה עכשיו, גם אם ברור שזה טוב וחשוב לטווח הארוך, זה פשוט בלתי אפשרי. לא מעשי. בטח לא כשאת עצמאית."
הטכנופוב
"האמת שמאד חסר לי שאין לי תיק עבודות באינטרנט. אני יודעת שהכל קורה שם, ושלקוחות מגיעים היום למעצבים דרך גוגל או פייסבוק. אבל תמיד עבדתי רק בפרינט. אני עדיין מתמקדת בפרינט. אז להתחיל ללמוד את כל העולם הזה של דיגיטל רק בשביל לבנות תיק עבודות, מרגיש לי השקעה גדולה מדי של זמן ומשאבים. גם התעסקות עם מתכנתים וקוד מרתיעים אותי."
הפרפקציוניסט
"דווקא התחלתי לעבוד על זה. אבל נכנסתי ללופ. היה ברור לי שאתר שהוא שלי חייב להיות לא פחות ממושלם. השקעתי שעות בעיצוב, אבל לא הצלחתי להתקדם. הרגשתי שקשה לי מאוד למתג את עצמי, מרב לחץ לעשות את זה מדוייק, בלי פשרות. כל מי שניסה ליצור לוגו לעסק שלו יודע שלעצב לעצמך זה הכי קשה. זה משהו שמייצג אותך! זו לא 'סתם' עבודה שאתה עושה ללקוח, וזהו. לא הצלחתי לקבל החלטות בפרוייקט הזה. התייאשתי ועזבתי הכל."
הזאב הבודד
"לא ברור לי כבר מה נכון ומה לא. אין לי ביטחון עצמי כשזה מגיע לדיגיטל. זה משהו שלא עשיתי אף פעם. זה משהו שאפילו לא ממש היה קיים בזמן שהייתי בלימודים. אין לי מושג את מי לשאול או עם מי להתלבט. האמת היא שממש חסר לי פידבק חיצוני, ולא רק בדברים האלה."
הדחיין
"כשאין לקוח בצד השני, כזה שלוחץ עליי עם דד-ליינים קבועים, מתקשר ומנדנד, אני לא מצליח לסיים פרוייקט. כל דבר שקשור לפיתוח אישי עובר אוטומטית לתחתית הרשימה. גם אם אני כן עובד עליו קצת בתקופות שקטות, אני אף פעם לא מגיע לקו הסיום. חסר לי הלחץ החיצוני, המחוייבות ללקוח. עם כמה שזה עצוב, האתר שלי פשוט נגרר ולא מתבצע, מפני שהלקוח הוא אני."
ושאינו יודע לשאול
"אני מאוד רוצה שיהיה לי פרוטפוליו דיגיטלי. ממה שהבנתי זה הרבה יותר נוח, אבל אין לי מושג בכלל מאיפה להתחיל. יותר מדי שאלות רצות לי בראש וזה מציף… אילו פרוייקטים לבחור, איך להציג אותם, כמה תמונות צריך לכלול, באיזה סגנון לכתוב את הטקסט, האם צריך אישור מהלקוח… אין לי מושג אפילו איפה בונים את האתר."
אז כן, תהליך בניית תיק עבודות עצמי של מעצב עצמאי ידוע כמסע ארוך ומייגע. הוא כולל לא מעט עימותים מול עצמנו, חיפוש עצמי ועבודה עיקשת. אבל אין ספק שהוא חשוב ומשתלם.
אם הרמתם את הכפפה והחלטתם לשים את ההתפתחות המקצועית שלכם בראש הרשימה – אתם אופטימיים ואמיצים. מגיע לכם שנלווה אתכם ונגרום לזה בעזרת ה' לקרות במהירות וביעילות.
מרתון 100 ימים לפורטפוליו
הפורמה השיקה פעילות קיץ מיוחדת – מרתון 100 הימים ליצירת אתר פורטפוליו דיגיטלי.
נעזור לכם להוריד את החסמים, להציב יעדים, לקבל החלטות גם אם הן קשות (לשם כך ילווה אתכם מנטור מומחה בתחום) ולעמוד בדד ליין מחייב. כך גורמים לדברים טובים לקרות.
אז כן, יהיה קשה להתמסר, מורכב להתמודד, וכואב לעשות את הבחירות, אבל דבר אחד בטוח – אתם תהיו מאושרים שעשיתם את זה.
——-
עדכון 26.5
בשעה טובה, הקבוצה יצאה לדרך! עוד נשתף אתכם בתוצאות.
לפי כמות הפניות נראה שנגענו בצורך אמיתי ובנקודה כואבת אצל הרבה מעצבים.
לא לדאוג, אנחנו כבר חושבים על מחזור ב'. אתם הראשונים שנעדכן 🙂